Dag 6 - Reisverslag uit Peking, China van Gerda Wilpshaar - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Peking, China van Gerda Wilpshaar - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Gerda

24 Mei 2016 | China, Peking

Na het ontbijt vertrokken naar de Lamatempel, spectaculair tempelcomplex met trommeltoren en klokkentoren.
Daarna naar de Tempel van de Hemel, met blauwe daken die verwijzen naar de lucht. Het gebouw is rond, heeft geen muren alleen ramen en pilaren.
Vervolgens gelunched, oa pekingeend the whole way, uitgezocht en besteld door onze gids (met een onuitsprekelijke naam, wij noemen hem de wit). Via het zeer grote Plein van de Hemelse Vrede, waar de parades gehouden worden en waar de student voor de tank ging staan tijdens de studentenopstand liepen we naar de Verboden Stad. Dit zijn keizerlijke bouwwerken, 24 keizers hebben er gewoond. Zeer indrukwekkend, kleurrijk en heeeel groot, dus hebben we vele meters afgelegd en hebben we vermoeide voeten gekregen.

• 25 Mei 2016 - 10:17

Hermien Vonk:

Hoi allemaal,

Zagen gisteravond pas dat er een bericht van jullie via WhatsApp binnen was gekomen. Kees had zijn telefoon mee naar de tuin, enz. dus gemist. Niet teruggeappt, want als het goed was sliepen jullie! Omdat jullie ook een reisverslag stuurden over de 6e dag app niet doorgegeven aan Henry's moeder, want het voegde niets nieuws toe. We waren wel verbaasd dat WhatsApp dus ook werkt en niet alleen WeChat. Veel plezier verder. Groet van Kees en Hermien