Volgende paar dagen - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerda Wilpshaar - WaarBenJij.nu Volgende paar dagen - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerda Wilpshaar - WaarBenJij.nu

Volgende paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Gerda

02 Juni 2016 | China, Chengdu

Vanuit Chengdu zouden we het grote Boeddhabeeld in Leshan bezoeken, maar helaas waren Henk en Gerda hier toe niet in staat. In plaats daarvan pas in de middag met zijn drieen in een park rondgelopen. Het ontbijt in het Jinlihotel is slecht, het bestaat uit gestoomde broodjes en een gekookt ei en een maiskolf en een pakje melk of een bakje rijstebrij- niet te eten. En hier sliepen we 3 nachten!!!
Het hotel is gelegen in een heel toeristische straat met heel veel winkeltjes en veel mensen, net Valkenburg in de zomer. Het hotel is een toeristische, historische bezienswaardigheid. In de avond heerlijk buiten gezeten op ons prive terras.

Vertrek naar vliegveld voor vlucht naaar Lijiang- anderhalf uur duurde de vlucht. Henk hebben we met hangen en wurgen het vliegtuig ingekregen, hij was erg moe/ziek van darmkrampen en niet vooruit te branden.
In Lijiang richting de oude stad gelopen, via een voetpad langs de rivier naar het Dragon's park gelopen.

De volgende dag met een gids naar Baisha gefietst, onderweg een lokale markt bezocht- met varkenskoppen en varkenspoten, levende vissen en heel veel groente en fruit. Kleurrijk schouwspel. Daarna doorgefietst naar Suhe, fietsend over hobbelige straten met veel souvenirwinkeltjes en onderweg hebben we veel bruiden gezien die al poserend op de foto gezet werden. Dit is big business in China. Aangekomen in Baisha al fietsend op vals platte weg, wat Dicky erg belastend voor de knieen vond, Baisha zelf stelde niet veel voor, alleen een bezoek aan de school voor schilderen met de naald. Heel fijn borduurwerk, over een doek van 40 bij 40 cm deed de Master ongeveer 4 maanden. Henry en Gerda hebben een borduurwerk gekocht.

Henk heeft de hele dag geleefd op noodles (die hij zelf klaar moest maken, alleen water toevoegen hoor) en koekjes en water.
Ter afwisseling met zijn drieen gegeten bij de Pizzahut.
De volgende morgen nam Henk waarempel een gebakken ei bij het ontbijt. Daarna op weg naar het Dragoon's Park voor de door de gids genoemde children's activitys; deze niet gevonden alleen mooi aangeklede meisjes, die allemaal poserend op de foto moesten. Wel heel mooi aangelegd park met waterpartijen, bomen, bloemen etc.
Eind van de middag weer vliegen nu naar Guilin, waar we om 22.15 uur landen, na zeker een uur rijden kwamen we eindelijk op ons logeeradsre aan: The Giggling Tree, prachtig verbouwde boerderij opgebouwd door Nederlandse eigenaren.
Vanmorgen na een korte fietstocht op een bamboevlot gestapt twee aan twee en door een ervaren punter de rivier met kleine watervalletjes afgevaren. Hele mooie bergtaferelen onderrweg, rustgevende omgeving. Sommige watervallen waren heftiger dan andere. Nadat we ook nog een druipsteengrot bezocht hebben gingen we verder op de fiets naar het hotel, onderweg de Moonhill op de foto gezet. We waren aan het eind van ons latijn toen we in het hotel terug waren, totall loss. Wie is er ook zo gek om midden op de dag bij 34 graden te gaan fietsen!!!!
Gelukkig is er een zwembad bij het hotel dat de nodige verkoeling bood. Na het eten kennis gemaakt met Karst, de Nederlandse eigenaar- leuk gesprek.

• 04 Juni 2016 - 00:57

Herbert:

Leuk jullie zo te kunnen volgen. Wat een andere wereld! Veel plezier nog de laatste dagen