Regen en onweer - Reisverslag uit Yangshuo, China van Gerda Wilpshaar - WaarBenJij.nu Regen en onweer - Reisverslag uit Yangshuo, China van Gerda Wilpshaar - WaarBenJij.nu

Regen en onweer

Blijf op de hoogte en volg Gerda

04 Juni 2016 | China, Yangshuo

In de nacht begon het te regenen en onweren, dit ging door tot rond de middag. De wandeling naar Yangshuo via een avontuurlijk pad zijn we tegen half een gestart. Het was een natural hike, erg vrouwvriendelijk beschreven aan de hand van foto's. Het pad met gedeeltelijk stenen treden was erg glad, dus de hand van beide heren werd door Dicky en Gerda erg gewaardeerd. Na anderhalf uur waren we in het centrum van de stad, hier gegeten en op zoek gegaan naar een kapper voor Henry, hij heeft het overleefd. Met de taxi terug naar het hotel, helaas ging de geplande lichtshow op de rivier niet door agv te sterke stroming.

De volgende dag stond er een excursie gepland naar een theeplantage, maar ook deze ging niet door agv weer regen- en onweersbuien. In de middag met de taxi naar Yangshuo want het weer droog. Rondgelopen in een straat met veel souvenirswinkeltjes en een park bezocht, ook hier stonden de paden gedeeltelijk onder water. Verder stelde het stadje niet veel voor, het enige wat veel indruk maakte was de woest kolkende rivier en daarom werd ook deze avond de lichtshow afgelast. We hebben onze troost gezocht in het zwembad.
Morgen vertrekken we naar Ping'an, naar de Longji rijstterassen.

• 04 Juni 2016 - 16:30

Hermien Vonk:

hermien_vonk@hotmail.com

• 04 Juni 2016 - 16:35

Hermien Vonk:

Ook in Europa veel regen en onweer met enorme wateroverlast. Wij hebben er persoonlijk nog weinig van gemerkt. Net wel naar binnen gevlucht omdat het ging regenen en in de verte onweert het. De lucht is erg donker, momenteel. Kees belde net dat hij op de tuin schuilt en wacht tot de bui over is.

• 04 Juni 2016 - 21:54

Veronique:

Jeetje, dan zit je zowat aan de andere kant van de wereld en dan heb je net zoveel last van het water als wij hier! Ik ging gisteren wandelen met Margaret en toen we van Heemse naar Rheeze gelopen waren, begon het ook keihard te regenen en te onweren! Ik had een paraplu mee, maar we durfden vanwege het onweer niet verder te lopen door de bossen. Dus geschuild bij een boerderij die omgebouwd was tot koffiecorner, daar ongeveer 3 kwartier gezeten voor het eindelijk wat droger werd. De koffie en het zelfgemaakte gebak maakten gelukkig veel goed! Veel plezier in Ping'an, we houden contact!